x Straight A SPM 2011 :D yeayy ! | Anys NADHILAH

Straight A SPM 2011 :D yeayy !

March 22, 2012



Assalamualaikum .. wahhh , semalam g ambil result SPM memang gemuruh+ketar gila , kalau boleh tak mahu ada hari semalam , memang rasa macam nak luruh jantung .. sebab takut , takut , takut sangat-sangat tak dapat apa yang diimpikan , takut tak dapat bagi ibubapa saya straight A ...

tapi alhamdulillah , bersyukur ke hadrat ALLAH kerana memakbulkan doa saya sekian lama , 
semua usaha gigih saya , eyebag ,tangisan,stayback di sekolah without teacher,penat lelah stay jam 2 3 pagi walaupun takut hantu(dekat2 nak exam ja) , akhirnya berbayar !


ramai yang ucap tahniah di fesbuk,sekolah ,. terima kasih semua !!
ya ,  saya gembira !! saya gembira kerana berjaya mengharumkan nama sendiri,nama keluarga dan nama sekolah , sememangnya inilah yang saya impikan .. walaupun tak sampai target , tapi dah bersyukur sangat dah sebab A- dan B+ tak lekat di sijil pelajaran malaysia saya !! wuhhuuuu .. sekarang saya harap , saya dapat ke luar negara atau universiti pilihan saya(dalam malaysia) sahaja ..

apa yang paling sedih , Biologi saya , first time dapat A sahaja , where is the +(plus) ? lupa nak cetak ka ? dan bi,pi dan fizik ? mana plus ? mana ? saya target anda ok ! mengecewakan ! 

tapi ini sahaja rezeki saya , dah sangat-sangat bersyukur sebab tak semua boleh mendapat straight A dalam semua matapelajaran yang diambil .. hanya 556 calon SPM sahaja yang berjaya dapat straight A+ di seluruh Malaysia sedangkan ada 4ratus ribu setengah(450000) calon ;D 

saya rasa 2011 adalah tahun tuah saya kerana , buat pertama kalinya dulu saya naik pentas di sekolah menengah kerana mendapat straight A jugak masa exam mid-year.. (berjaya menunaikan hasrat  my mom untuk hadir ke majlis anugerah cemerlang) :D yeaay ! mom ! i love u mom ! i love u ! you give me everything i wish .. :D

sijil pelajaran malaysia saya ;)
malu *tutup muka*

apa rahsia anda ?
ramai yang tanya saya , belajar macam mana ? macam mana ? macam mana?
saya macam..''errrrr'' wordless ok .
sebab saya bukan pelajar ulat buku , buku bukan sentiasa di tangan , kalau laptop boleh jugak ;D

lagipun saya rasa tak layak jugak nak jawab semua tu , sebab saya bukan straight A+ pon ,
(sikit ja lagi tu ), ;D

ok apa yang saya nak kongsi sikit adalah beberapa aspek pemilihan yang penting untuk belajar dengan smart. saya amalkan study smart ja , not too hard , tapi stress jugak , haha

1) guru
2) kawan
3) buku
4)tusyen
5) persekitaran

saya huraikan sedikit di sini

1) guru
selalu bertanya kalau tak faham, nanti sesat .tanggung sendiri

2) kawan
bijak memilih kawan , kalau kawan yang selalu ajak lepak , mintak dijauhkan :D

3) buku
cari buku yang senang paham , biar nipis asalkan kualiti wow .

4)tusyen
cari tusyen yang bagus , jangan bazirkan duit anda ^__^

5) persekitaran *membantu
pastikan kemas untuk mengelakkan hyper stress, jangan noty2 ;d
nanti cari barang tak jumpa ,bazir masa ;)

*mesti dah  muak dengar kan , the same tips , tapi tu lah kunci kejayaan






MASA ITU EMAS 
saya hanya sedar kewujudan quote ini time nak exam, seriously ;D

78 comments

  1. wahhh...congrats ye...9 A's tu...harap2 dapat sambung belajar kat tempat yg diimpikan...

    > siap kongsi tips lagi..terbaik la..hee!

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..congrats anyss..may ur future always shine..insyallah..happy to see u smile:)

    ReplyDelete
  3. wahh, superb excellent sis.. hihi, boleh further studies kat oversea. hehehe, sy spm candidate tahun ni.. huh, berdebar2!

    ReplyDelete
  4. tahniah ! bestnya dpt 9A'S ! moga2 dpt belajar di overseas :)

    ReplyDelete
  5. tahniah dik . straight A tuu . tahniah .

    ReplyDelete
  6. wahhhhhhhhhhhhhhh terbaekkkkkkkkkkk!

    ReplyDelete
  7. Ya Allah ! Tahniahhhhh ! xD

    ReplyDelete
  8. congrats sis...congrats jugak pd ur parents, guru2 yg membentuk insan cemerlang ni..

    ReplyDelete
  9. tahniah anis,akak tumpang gembira :) *nangis kesatairmata

    ReplyDelete
  10. tahniah sis,,
    jelesnya dpt 9A.
    hehe..^_^

    ReplyDelete
  11. wahh .. tahniah kak !

    ReplyDelete
  12. congrats , lepas nie akak boley ajar saya :)
    cikgu maya

    ReplyDelete
  13. tahniah...happy for u =D

    ReplyDelete
  14. wah result terbaik . tahniah dear : )

    ReplyDelete
  15. wah , tahniah ye kakak
    sye nk jdi mcm kakak...
    sye akn guna tips kakak

    ReplyDelete
  16. Tahniah adik! Nanti bagitau yeye nak pilih universiti mane dlm blog ni...

    ReplyDelete
  17. Tahniah. Result cemerlang SPM tuuu. Alhamdulillah. Moge kejayaan ini dpt diteruskan untuk hari yang mendatang. (:

    ReplyDelete
  18. waa, congrates! :D
    thn ni nak ambik spm. tlg doa2kan ea. hihi. :)

    ReplyDelete
  19. Tahniah akak!! mgkin akk akn jadi bloggger inspirasi sy :)
    memandangkan tahun ini adalah tahun SPM bagi saya..

    *btw , akak ada tips tak macm mana nak minatkan diri dlm subjek kimia , can you help me ?
    sebab adik tiap kali masuk kelas aje dah ngantuk*
    Terima kasih.. :)

    ReplyDelete
  20. wahhh, congrats 2 eu
    n
    thanks 4 the tips :]
    hope eu punya impian t'capai

    ReplyDelete
  21. tahniah..tahun nie syaza pulak..serammm..

    ReplyDelete
  22. wah, hebatnya! tahniah. teruskan rajin belajar kat U yer :)

    ReplyDelete
  23. tahniah, i've experienced it dear.
    tp dek, nak pesan, pilih bidang yang diminati. get what u want. kalo impian nak study oversea, cuba capai. janagn jd mcm akak, berserah pada takdir. yess, itu perlu. sebab belajar kat mana2 pun insyaAllah ada rezeki kita. semoga suksess selalu :)

    ReplyDelete
  24. tahniah.. Hopenya lepas ni adik pula dapatstraight A's in PMR.. Amin..

    ReplyDelete
  25. wahhhhh setailolaaaa!!!! congratulations! :D

    meh meh bagi detail.bagi hadiah!email kat sy!
    serious ni! :)

    ReplyDelete
  26. alhamdulilah...tahniah nys... kalau ada wat nazar jgn lupa tunaikan ye..

    ReplyDelete
  27. congrats!!!! jadi cikgu ok!!! :)

    ReplyDelete
  28. anys syg!!! tahniah dear! pandai sungguh lah die..comel lagi~ ehem2 :) haha

    ReplyDelete
  29. wow tahniah . fyqa cukup-2 mkn ja, hewhew. hope anys boleh capai impian anys okay . peace ;P

    ReplyDelete
  30. wah ! tahniah tahniah tahniah (:

    ReplyDelete
  31. Heyyyy CONGRATULATIONS :D Wow you are so awesome! Dah lah pandai academics and pandai computer gila and lawa :) Keep it up babe! :) Just wondering whether you remember me, Miza :)

    ReplyDelete
  32. salam , wah . congrate . eh , kak Anis duduk dkt Pendang eh ?

    ReplyDelete
  33. anyss comel.. sowy lame da tak singgah..
    tahniah yee.. hebad laa anyss ney :) hehe

    ReplyDelete
  34. beribuan tahniah kpda akak kerana memperoleh result yang bagus ! sya mahu ikut jejak akak ;))

    ReplyDelete
  35. kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follownya.. :D

    ReplyDelete
  36. Ya Allah, pandainya akak! Tahniah! Lina harap tahun ni Lina pun dpt result mcm akak, hukhuk

    ReplyDelete
  37. wahhh,hebat2,kak anys,mmg hebat..
    congratz... :)

    ReplyDelete
  38. TAHNIAH kak Anis. :D

    ReplyDelete
  39. cantik + bijak.
    wahhh untunglah siapa jadi suamii
    <3

    ReplyDelete
  40. wahhh...congrats...semoga terus sukses adik anis...
    kejayaan anis jadi inspirasi buat adik2 yg bakal ambik spm...

    ReplyDelete
  41. Tahniah Anis :D
    Pandainya Anis , Additional Maths pun dapat A.
    Hehe ^_^

    ReplyDelete
  42. tahniah anis. sis doakan awk berjaya nanti di universiti tau!

    ReplyDelete
  43. akakkkkk, tahniah. Law kana Bainana. Sapa berusaha, dia berjaya.... Doakan saya pun dapat straight A untuk SPM tahun ni. Btw, akak pandai n beautiful. May Allah bless you! <3

    ReplyDelete
  44. Tahniah,macam korang belajar bahasa inggeris spm

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Anys NADHILAH. Design by FCD.